De vierendertigste stagedag _27 maart

27 maart 2024 - Paramaribo, Suriname

OFA!!!

Surprise, hier ben ik weer! 🥳 Ik heb eindelijk de tijd gevonden om nog eens een blog te typen.
Ik weet dat ik al 20 dagen niks gepost heb, maar ik kan met trots melden dat ik nog leef! 😗

Vandaag was het mijn laatste dag op de stageschool voor de paasvakantie.
Het was vandaag ouderochtend van 8:00 tot 10:00. Daarna was het officieel vakantie voor Vere en ik.

De wekker van 6:30 werd deze ochtend mooi gesnoozed. ⏰  Hadden jullie iets anders verwacht? 🙅‍♀️
Vere heeft de slechte gewoonte gekregen om 📣 GOEDEMORGEN 📣  te komen schreeuwen en haar dan naast mij in bed te ploffen. Dan babbelen we nog wat tot we opeens zien dat het 7:00 is. Laten we zeggen dat de bus heel veel extra bijverdiend heeft deze maand. De fietsen hebben wat rust gekregen van ons 😉
Wat zijn we toch lief voor de 🚲 🚲!

Om 8 uur stipt stonden Vere en ik paraat om de ouders te ontvangen.

"Ouderochtend" is eigenlijk een rapportafhaling. De ouders staan buiten te wachten op hun beurt. Zodra er een ouder binnenkomt, krijgen ze het rapport van zoon/dochter.
Ze krijgen dan even de tijd om het rapport te bestuderen van het tweede kwartaal. Hierna vertelt de leerkracht kort hoe het kind in de klas is en hoe zij de punten ziet.

Toch wel interessant om te zien hoe ze het hier op school aanpakken. Ikzelf droeg ook mijn steentje bij qua administratie.

Ik vond het wel grappig dat ik mezelf niet meer moest introduceren en de ouders gewoon mijn naam wisten.
Ik heb zelfs een blikje guave sap gekregen van een ouder 🥹

Om 10:00 zat de stagedag er al op.

Nu was het tijd voor de teambuilding met de collega's: Pizza Hut 🍕 🛖
Vere en ik konden een lift krijgen van mijn mentor. Mijn mentor is een echte babbelaar, dus hebben we ons zeker niet verveeld in de auto!

Eenmaal aangekomen, claimde ik al snel mijn plekje op de zetel. Als mijn date, mocht Vere recht tegenover mij zitten.
Ik bestelde via WhatsApp ook nog 2 medium pizza's voor mijn mentor, aangezien er een promo was. Mijn mentor heeft nog een Nokia (🧱) als gsm, dus kon zij dit niet. 😂

Na het eten ontstond er precies een kippenhok. Vere en ik kregen er echt hoofdpijn van! De juffen waren door elkaar aan het praten. Ze gingen ook steeds luider en luider qua volume, waardoor ze op een bepaald moment aan het schreeuwen waren. Laten we zeggen dat het er druk aan toe ging.
Toen werd de conversatie veranderd van onderwerp, doordat het schoolhoofd zag dat Vere en ik nogal vreemd keken 🫣

Opeens werd er geld opgehaald, omdat ze de schutting achter de school willen herstellen. Blijkbaar staat daar sinds kort een man die kinderen uit de eerste klas aanspreekt en hen snoep geeft. Toen werd de vraag aan ons gesteld wat wij kunnen betekenen voor de school. Ze vroegen meer bepaald wat 'de organisatie vanuit België' kon betekenen voor hen.
"Zelfs 20 euro is goed voor ons." Ik voelde me persoonlijk wat in een hoekje gedreven.

Mijn mentor was zo vriendelijk om ons ook weer een lift naar huis aan te bieden. Ze zette ons thuis af en was ook blij om eens een andere kant van de stad te ontdekken.

Vere en ik waren zo blij dat we de hele weg van de oprit naar het huis "Het is VAKANTIE, het is VAKANTIE..." zongen. Zelfs Jacey begon mee te zingen vanuit de keuken 🤣
Ja, we zijn heel blij met de paasvakantie in het vooruitzicht!

Tijd voor een middagdutje! 💤

Daarna was ik weer helemaal uitgerust om mijn bestie uit België te irriteren 😈

Natuurlijk nog een telefoontje naar mijn ouders! Ze beginnen stress te krijgen om naar hier te vliegen.
Ik geloof dat ze een volledig nieuwe kleerkast gekocht hebben: een jungle-outfit, wandelschoenen, lange kousen, T-shirts, regenjassen, petten...
Mijn zus brengt ook haar exclusieve, limited edition nieuwe snufjes mee: krukken 🩼, een rolstoel 🦽 en haar kniebrace.

En hier zit ik dan... een blog typen voor mijn lieve lezertjes 😆

PS. Nu kunnen jullie stoppen met mij berichtjes te sturen of ik nog leef 😚

Ik zou het bijna vergeten vermelden!
Vanavond is het toch wel een mini-feestje 🍾 We houden onze eerste filmavond!
We hebben natuurlijk wilde plannen, want waarom niet 😅 We gingen kijken of we onze matrassen op de vloer in de living konden leggen.
Eten is ook een belangrijk deel van de avond, dus met trots kondig ik het menu aan! 🥁 nacho's, chips, snoep en popcorn 🥁
Een blikje ICE TEA kan hier ook niet ontbreken!

Herrezen groetjes
Pauline

1. Jana:
    28 maart 2024
    YES YES YES!!! Dit is waar ik naar uitgekeken heb!!
  2. Oma blokjes:
    28 maart 2024
    We weten weer wat te doen! BLOG lezen- ja hoor , we kijken daar naar uit 👍👍

Jouw reactie