Maandag _4 maart 2024

4 maart 2024 - Paramaribo, Suriname

Hallowkes!!

Ja, dat lees je goed! Geen stagedag vandaag, want we hadden andere dringendere plannen!

We stonden op en aten op het gemakje. Opeens zei Vere: "Ja, ik heb een taxi. Die zal er binnen 15 minuten zijn."
🫨 Alle hens aan dek! Omkleden, insmeren en tanden poetsen...

Na een korte taxirit, waarin we veel uitleg kregen over de omgeving, arriveerden we bij het ministerie voor openbare werken.
We liepen langs het gebouw op zoek naar onze afdeling. Aanvraag legaal wapenbezit? Nope, dat is het niet! Aanvraag verblijf? Jup, hier moeten we zijn.
Kan je het al raden? We gingen ons visum verlengen met nog eens twee maanden. Mondmasker aan en hop naar binnen!
Na een tiental minuutjes werden onze namen al afgeroepen. WE MOGEN BLIJVEN!!

Een taxi vinden om ons terug naar onze verblijfplaats te brengen, verliep wat moeilijker. Gelukkig belde ik onze goede vriend die binnen 20 minuten tijd had. Even wachten dus...

Eenmaal terug thuis, maakten we alle vier wat voorbereidingen voor de schoolweek. Ik heb hier een aantal differentiatie-blaadjes gemaakt voor enkele leerlingen uit mijn stageklas.

Na al dat harde werk verdienden we wel een stevig middagmaal. Lotte, Merel en Vere werden opgebeld door hun bachelorproef-begeleider. Ik nam de verantwoordelijkheid om ons eten te voorzien. Roerei met tomaat, dat kon ik nog maken met de inhoud van onze koelkast. 😋

Iets later kwamen Leonie en Jacey ook terug van hun stage. We waren allemaal benieuwd hoe hun eerste observatiedag gegaan was.

Ik voelde me niet zo goed, dus nam ik wat tijd om uit te rusten. Vere, Lotte, Merel en Jacey gingen samen naar de Choi's, een supermarkt met enkel Nederlandse merken.
Ik belde terwijl eens naar mijn ouders 📞

Even later kreeg ik een bericht van Vere dat ze op de terugweg waren van de winkel. Ik stond vooraan op de oprit om te helpen met de zakken. Wat een grote hulp ben ik! 😉
Ik was Leonie kwijt... Buiten zag ik haar opeens slapen op de tuinstoel 😴 Het zag er niet zo comfortabel uit, als ik eerlijk ben 🥴

Binnen hielp iedereen met het uitladen van de zakken. Vere en Jacey hadden een cadeau mee voor mij... EEN FLES ICE TEA!!!
Je wil niet weten wat voor gat ik in de lucht sprong! 😁

Oké, nu is het echt tijd om verder te typen aan mijn blog! Ik schaam me oprecht, omdat ik nog zoveel dagen moet uitschrijven. 🫣

Alweer etenstijd! Ik spoel de groenten en snijd ze in fijne stukken. Leonie zorgde terwijl voor het bakken van de frietjes en het vlees. 🍟 😋

AAN TAFEL!!

Geen tijd te verliezen! We hadden nog 20 minuten totdat de aqua fit begon...
Merel en Leonie gaan ook mee. Tof!

Na de avondactiviteit nam ik nog een snelle douche en dan eens vroeg mijn bed in.
21:30, waar gaan we dat schrijven 😆

Fitte groetjes
Pauline

1. Jana:
    6 maart 2024
    Deze vriendin is stiekem trots dat je slaapritme aan het veranderen is :)!

Jouw reactie