Het vierde weekend_ 3 maart 2024

3 maart 2024 - Paramaribo, Suriname

Hey hey 👋

Hier ben ik weer!

Wat houd ik van de zondag: lekker uitslapen, op het gemakje, lekker eten...

We sliepen met z'n zessen lekker uit vandaag. Rond 9:30 - 10:00 rolden we ons bed uit.

Deze voormiddag stond de Javaanse markt op de planning. Ik had van andere studenten gehoord hoe leuk het daar was en ook heel gezellig. Ik was er klaar voor!
Het zoeken naar een taxi bleek de grootste zoektocht van de dag. Ik belde rond naar verschillende taxi-chauffeurs, waarvan ik het persoonlijk nummer had. Dit allemaal zonder succes...
Uiteindelijk kwamen we bij Amer uit, die een vriend had met nog een taxi. We gingen ons dus opsplitsen in 2 groepen van 3.

Toen we eenmaal aankwamen op de markt was het al 13:00. Dit vond ik wel jammer, omdat de meeste marktkramers al aan het opruimen waren. 🥲
Maar ik keek nog steeds rond naar souveniertjes, zonder succes 😕
We kochten daar 4 barra's (soort brood met tayerblad), 3 loempia's en 6 bakbananen. Ons middagmaal heeft gesmaakt!

Om 14:00 begon opnieuw de zoektocht naar 2 taxi's. Ik had meteen één taxi die beschikbaar was, dus vertrok ik al samen met Merel en Leonie richting de verblijfplaats. De anderen bleven verder proberen en hadden een kwartier later ook één gevonden.

Nu was het tijd voor wat platte rust. We babbelden wat en werkten voor school. Hier nam ik de tijd om te lezen. Wat had ik mijn e-reader gemist!!
Ook belde ik naar een vriendin, omdat ik eens nood had aan een goede babbel. Dit heeft enorm opgelucht! 😌

Om 18:00 regelden we opnieuw taxi's richting de 'International Mall of Suriname'. We zouden het Hard Rock Cafe eens bezoeken en natuurlijk de shop!
Ook wandelden we wat rond in het winkelcentrum zelf. Ik sprong een gat in de lucht toen ik een electronica-winkel zag! Ik heb een nieuw hoesje nodig, doordat de mijne gescheurd is. Volgens mij komt dit door de warmte. 🤷‍♀️ In de shop kreeg ik te horen dat mijn gsm te oud is en ze daarvoor geen hoesjes meer verkopen. Ik zou nu persoonlijk toch wel niet zeggen dat mijn iPhone 12 Pro Max oud is, maar ja...

Na het kopen van 2 magneten van Suriname, was het tijd voor onze burger in het Hard Rock Cafe. We keken allen uit naar een goed stuk vlees!
Ik nam een verfrissende 'mango and Berry cooler' bij mijn 'legendary burger'. Wat een aanrader!

We sloten onze dag af met een heerlijke cocktail!
Jaja, ik heb een pornstar martini gevonden in Suriname! 🍸😁

Zotte groetjes
Pauline

1. Oma blokjes:
    5 maart 2024
    een typisch weekend om met "vriendinnen" te doen.
    shoppen - iets eten en drinken --> TOP !!
  2. Jana:
    6 maart 2024
    Pauline en haar pornstar martini ;))

Jouw reactie