Het vierde weekend _2 maart 2024

2 maart 2024 - Paramaribo, Suriname

Dag party people!!

Vandaag mocht ik uitslapen, want er staat een rustige dag op de planning.
Lotte en ik waren om 7:00 opeens wakker. Nou, ons niet gezien. We hebben ons nog eens gedraaid en om 9:00 waren we klaar om iedereen te groeten. 😆

De anderen waren al bezig aan schoolwerk. Ik genoot van mijn wit puntje met chocopasta. Daarna nam ik mijn e-reader erbij en kon ik EINDELIJK wat lezen. Hier had ik echt nood aan!

We maakten ons klaar en begonnen met het zoeken naar beschikbare taxi's. We zijn nu met zes personen, dus was dit wel een zoektocht.
Uiteindelijk kwamen we uit op 2 taxi's, omdat we besloten hadden om ons op te splitsen. We gingen samen naar 'het ministerie van openbare werken', zodat we een nieuwe stempel konden krijgen op ons visum. Toen Amer (onze vaste taxichauffeur) aankwam, meldde hij ons dat het ministerie niet open is in het weekend. Foutje!! 😁

We besloten dan maar om naar de stad te gaan met de taxi's. Er was ook nog een vriend van Amer die met een tweede auto reed. Ik zat bij Amer in de auto. Hij wist de file te omzielen, waardoor we iets vroeger aankwamen in de stad dan de andere taxi.

Toen we weer alle zes samen waren, gingen we naar Telesur. Daar betaalden we nog eens 825 SRD om een nieuwe maand aan mobiel internet te overbruggen. Daarna ging onze trip verder naar Republic Bank. De anderen wouden nog wat geld afhalen. Ik had nog wat euro's op zak, dus zetten we onze trip verder naar de Cambio (wisselkantoor). Onderweg zagen we een prachtige kathedraal staan. Vere, Leonie en ik wouden deze graag eens van dichterbij bekijken. We konden het niet bezoeken, doordat de bewaakster ons wees op onze kledij. Om hier binnen te mogen, moeten je armen en benen bedekt zijn. Dus onze short en T-shirt waren niet gepast. Toch liet ze ons binnen om even een kijkje te nemen. We mochten wel niet verder in de kathedraal, dus bleven we achteraan staan. We bedankten haar en maakten nog een praatje. Op naar de Cambio!

Na ons 'TO DO-lijstje' te hebben volbracht, beloonden we onszelf met een middagmaal. We gingen terug naar Zus&zo. Ik at een 'grilled cheese' met pesto en tomaat. Verrukkelijk!!

Nog even een bezoekje aan de palmentuin en natuurlijk de speeltuin!! 🛝 Na al het 'spelen' 😉 verdienden we wel een drankje. We maakten een stop bij 'Sweetie Coffee'. Daar dronk ik een markoesa-sapje. Dit is op basis van passievrucht.

We belden nog even rond om een taxi voor 6 personen te bestellen. We vonden een beschikbaar busje, gelukkig!

In het huisje werkten we allen nog wat voor school (en ik aan mijn blogs). Ik loop serieus achter!

Na wat frietjes en een goede babbel, maakten we ons alweer klaar voor een drukke avond. We gingen eens kijken naar het uitgaansleven in Paramaribo. We spraken af met nog vier andere studenten om samen iets te gaan drinken. We zien wel waar de avond ons brengt...

En wat er morgen komt? Dat zien we wel!

Feestende groetjes
Pauline