Het derde weekend _25 februari 2024

25 februari 2024 - Paramaribo, Suriname

Hallo volgers van dit avontuur!

Deze nacht had ik toch iets minder goed geslapen, want Lotte was in gevecht met een mug in onze kamer. 🦟
Ze waren absoluut geen vrienden, zoveel was duidelijk 😅

Om 8 uur wachtte de taxi ons al op. Deze zou ons naar sidewalk café 't Vat brengen. Nee, het is niet wat jullie denken... We gingen zo vroeg nog niet drinken! Al kregen we toch wel wat rare blikken toen we daar al zo vroeg buiten stonden 🫣

Vandaag staat er een avontuurlijke dag in Parabello op het programma! Hier kijk ik al een week naar uit. Vandaag ga ik gewoon op een quad zitten! Jaja papa, wordt maar jaloers! 😚

We waren alweer een halfuur te vroeg. We moeten duidelijk nog wat wennen aan het Surinaamse tempo 😅

Op de heenreis met de bus zag ik het eerste fietspad langs de grote baan. Nooit gedacht om hier een aparte fietsstrook te zien!

Toen we aankwamen in Parabello zag het er een beetje vervallen uit. Ik spoot meteen nog wat DEET, want de muggen gingen mij niet te pakken krijgen op deze trip!

In de voormiddag stond suppen op het programma. Er waren helemaal geen SUP boards aanwezig, waardoor we nog een uur zaten te niksen. De gids ging terwijl naar de winkel om opblaasbare SUP boards te kopen. 🏄‍♀️

Hierna gingen we het water op. Ik had toch wel wat stress! Er was een vrouw mee op de dagtrip die al eens eerder naar Parabello was geweest. Ze vertelde me dat het een lange tijd gesloten geweest was, doordat er verschillende mensen gebeten waren door piranha's. Ik ging mijn voeten zeker niet buitenboord hangen! Ik zet mij neer op het bord en verroer me niet! 😶
Ik vond het suppen wel leuker dan verwacht! Ook helemaal niet zo lastig als mijn verwachtingen.
Na de rustgevende tijd op het water, was het tijd om heel elegant terug aan land te gaan... Fout gedacht! Ik zet mijn voet aan land, recht in een modderplas. Ik zag er heel proper uit 😉

Nu was het tijd voor een welverdiende maaltijd. We kozen allemaal voor bami (nasi was de tweede optie). Ik heb mijn kommetje mooi leeggegeten, maar de anderen vonden het wat pikant.
Ik kan er duidelijk beter tegen 💪

Het moment waar ik al de hele tijd naar uitkeek, was daar! We gingen met de quad rijden!!! 🤩
Ik vond het DE MAX!!! Echt fantastisch gewoon!
Ik reed helemaal achteraan in de rij. Ik wachtte totdat de anderen een heel eind voor mij waren en dan ging ik gas geven!
In het midden van onze rit maakte de gids een stop bij een meer. De gids sprong van zijn quad en nam een duik in het water. Wij volgden niet veel later! 🏊‍♀️
We genoten van het gratis kleimasker en de nodige afkoeling.

Toen we terug aankwamen op Parabello kregen we nog de kans om aan een boom te slingeren. Je moest hiervoor een onstabiele ladder opklimmen en dan werd je vastgeklikt in een soort harnas. Mijn hoogtevrees begon te kriebelen, dus besloot ik om de andere studenten aan te moedigen.

KRAK! Opeens hoorden we een geluid. Er was een luiaard uit de boom gevallen. De gidsen gingen er meteen naartoe om hem naar ons te brengen. Zelf vond ik dit een beetje zielig voor het beest, maar ik nam wel enkele foto's. Binnen 3 weken gaan we normaal naar een luiaardenopvangcentrum. Heel gek om zo'n luiaard eens in het echt te zien. We zagen een schapenluiaard. Deze soort kan je herkennen aan hun 'vacht', deze ziet er zachter uit dan die van de zonne-luiaard. Deze herken je dan weer aan de gele plek (☀️) op z'n rug.

We sloten de avontuurlijke dag af met nog wat pijl en boog schieten. 🏹 Ik vond de regenton een betere roos dan het echte doelwit 🫣

We namen terug plaats in de wiebelbus, zoals Vere het zo mooi verwoordde, richting de hoofdstad.

Eenmaal terug aangekomen, bedankten we onze buschauffeur. We zetten onze trip verder door naar Zus&zo, een gezellige bar. Lotte en Merel gingen kijken of ze hier fietsen konden huren voor in Groningen. Onze laatste avond met z'n vieren van deze reis, want 28/02 komen Jacey en Leonie erbij, wouden we feestelijk afsluiten met uit eten gaan. We aten dus nog een hapje daar. Vere en ik deelden ook nog een chocoladetaart die niet zo in de smaak viel 🥴

Toen was het tijd om een taxi te regelen, want we begonnen wat moe te worden! We hadden ook nog steeds onze modderige kleren aan en verlangden naar een douche.

Vere en ik douchten ons eerst en kropen daarna elk ons bed in. Lotte en Merel maakten daarna gebruik van de douche. Zij hadden nog iets meer werk dan ons.
Lotte moest nog lesvoorbereidingen maken voor de volgende dag. Ze moesten beide ook nog hun valies maken, doordat ze morgenochtend terug naar Saramacca vertrekken.

Avontuurlijke groetjes
Pauline

1. Jana:
    1 maart 2024
    Stiekem (eigenlijk helemaal niet zo stiekem) zo jaloers!!

Jouw reactie