Het derde weekend _24 februari 2024

24 februari 2024 - Paramaribo, Suriname

Goedemorgen!!

Vandaag is het mijn papa's verjaardag. Een telefoontje naar het feestvarken was dan ook het eerste wat ik deed van zodra ik wakker werd. 🐷🥳
Die drukbezette man had natuurlijk geen tijd voor mij...

Lotte, Merel en Vere maakten ons klaar en aten snel ontbijt. Geen tijd om te treuzelen vandaag, want we gingen naar de BBQ Meet & Greet van Su4You.
Dit is de organisatie waarmee we de meeste weekendtrips gaan boeken.

TRINGGG TRINGGG... Papa had eindelijk tijd gevonden in zijn drukke agenda om mij terug te bellen. Vere en ik zongen samen 'Happy birthday'.
Mijn papa was samen met mijn nonkel en opa aan het werk, dus zag ik hen ook nog eens. 😁
Ik wenste hem een fijne dag en trok mijn schoenen aan.

We zijn klaar om te vertrekken!!

Hadden we alles mee? Gingen we zonder vertraging de bus kunnen nemen?
Hier geef ik je even tijd voor een gokje...

Nee hoor, vertrekken zonder vertraging staat precies niet in ons woordenboek.
We hadden het huis afgesloten en waren op weg naar de Kwattaweg om daar de bus te nemen. Opeens hoor ik Merel zeggen: "Vere, waar is je rugzak?" "OH, MIJN RUGZAK!!" Vere sprintte terug naar onze verblijfplaats. 🏃‍♀️

We kwamen een kwartiertje te vroeg aan, wat eigenlijk helemaal niet nodig is in Suriname. Alles hier gaat op het gemakje, zoals je ondertussen wel al doorhebt, denk ik.
Ik had wel wat stress om andere studenten te ontmoeten. 😬

We checkten ons in en kregen alle vier een verschillend kleur armbandje. Dit maakte ons al zorgen... Wat betekende het?

We stapten samen op de bus en hadden meteen prijs! We zaten onverwacht op de partybus! 🚌💃
We legden Belgische liedjes op en leerden elkaar beter kennen. Hier legden we al meteen contact met nieuwe mensen.
Nieuwe vrienden gemaakt ✅
Een weetje: Zodra ik mijn naam zei, noemden ze me 'politie'. Voor de rest van de dag hoorde ik deze naam dus aan.

Op de bus dronken we ook onze eerste slok borgoe. Dit is een soort rum die op Surinaamse wijze gemaakt wordt.

Toen we aankwamen op locatie werd meteen duidelijk waarvoor de bandjes dienden. In de voormiddag splitsten ze ons op in teams per kleur.
Je speelde dan spelletjes tegen andere teams en kon prijzen winnen, zoals een gratis trip naar Seliba, een fles borgoe, een bon om je haar te laten knippen...

De spelletjes waren:
Flunky bal
Twee teams stonden rechttegenover elkaar. Hier moest je een bal gooien naar een lege fles in het midden van het terrein. Degene die de fles omgooide, moest beginnen drinken (bier of cola). Het andere team moest dan zo snel mogelijk de fles weer rechtzetten en de bal nemen. Het was de bedoeling dat iedereen van je team zijn blikje leeg kon drinken én dan was je gewonnen. Het snelle cola drinken was geen goed plan...

Beerpong
Eigenlijk was het Australische beerpong. Ik zou het spel willen uitleggen, maar ik snapte er niks van. Het enige wat ik weet, is dat ik er zenuwen van kreeg. 😅

Flip a cup
Hier speelden we weer met twee teams tegen elkaar. Ieder teamlid van de groep moest om ter snelst naar de cup lopen en deze draaien. Als alle teamleden geweest waren, was je gewonnen. Hier heeft mijn team gewonnen!!! 😄

Djoel
Dit spel was een soort ingewikkeld tikkertje. Het speelveld is in vier vakken opgedeeld. Op iedere lijn binnenin het speelveld staat een tikker. Het is de bedoeling dat je terug eindigt aan de kant waar je start, zonder getikt te worden. Hier lieten we het andere team winnen, zodat ze alle vier de spelletjes gewonnen hadden. Zij hadden nog kans op de prijs en wij niet meer.

Tijdens deze spelen leerde ik de andere meisjes in mijn groep ook beter kennen. Ik was toch wel blij om eens met andere mensen mijn ervaringen te delen.

Na deze drukke voormiddag, was het tijd voor wat eten! Lekkere BBQ!

De namiddag beschreven de organisatoren als 'chill'. Je werd vrijgelaten om te doen wat je wil. Je kon zwemmen, volleyballen, boksen, dansen...
Ik maakte van deze tijd gebruik om nog wat meer te socializen. Ik heb echt vrienden gemaakt, waarmee ik al plannen heb gemaakt om af te spreken in de stad de komende twee maanden.

's Avonds kregen we ook nog een hamburger en wat heeft die gesmaakt!

Hierna keerden we met de bus terug naar de stad.
Eenmaal aangekomen, belde een begeleider een taxi voor ons. Iedereen zijn belminuten zijn op, dus gelukkig was die man zo vriendelijk om ons te helpen!

Toen ik thuiskwam, zag ik dat ik een video gekregen had van mijn zus. Ze had de reactie gefilmd van mijn papa toen ze hem zijn verjaardagskaart van mij gaf.
Toch wel leuk om dat te ontvangen! 😁

Daarna praten we nog even na onder ons vieren.

Tanden poetsen en pyjama aan. Morgen staat er ons alweer een drukke dag te wachten!

Vermoeide groetjes
Pauline