Het eerste weekend _ zondag 11 februari 2024

11 februari 2024 - Paramaribo, Suriname

Fawaka!

Vandaag stond er alweer een rustige dag op de planning, maar deze nacht zou ik niet als rustig omschrijven...

Vannacht om 04:15 werd ik opnieuw gewekt door gegil. Het was alweer Lotte. Deze keer was er een grote kakkerlak die op haar mond viel. Ik heb nog nooit iemand zo snel uit zijn/haar bed zien springen! Even later sprong het beest naar boven, waardoor Vere ook direct beneden stond uit het stapelbed. Zelfs de stoel had ze niet nodig om uit het bed te springen!

Na onze ochtendroutine, gingen we op stap naar de Saramacca-rivier. We hadden gisteren te horen gekregen van Steffi dat er zondagochtend een standje met baka bana (bakbananen) aan de rivier stond. We waren super benieuwd, aangezien ze deze omschreef als: 'de perfecte, krokante baka bana'. We waren niet teleurgesteld, want we zouden allemaal nog een tweede kunnen eten! Het cocoswater daarentegen viel bij niemand in de smaak 🫢

Het was heel warm, waardoor we het niet zagen zitten om nog verder te wandelen. De wandeling naar het huisje werd ingezet. We maakten nog een tussenstop in de Chinese supermarkt, zodat ik mijn producten tegen de jeuk van mijn muggenbeten kon kopen (op aanraden van een inwoner).

's Middags aten we nog wat vers fruit uit de tuin. Merel en Lotte begonnen al aan het inpakken van de valies, terwijl Vere en ik de afwas deden.

Om 13:30 stond Steffi ons al op te wachten aan de poort. We namen afscheid van elkaar en keerden uitgerust terug naar Paramaribo. Onderweg stopten we nog bij het tankstation. Hier moet je contant betalen en vult een persoon de tank voor jou. De deur naar de achterbank werd geopend, doordat Steffi verteld had dat ze twee belgen op de achterbank vervoerde.

Eenmaal aangekomen knuffelden we Steffi en wensten we haar een veilige rit terug naar Saramacca.

Vere en ik wouden nu alles in verband met stage en Vives in orde maken. We maakten samen onze stagemap en stelden al een woordenboek op.

Genoeg gewerkt op onze zondag! 🤭

We hebben nog wat nagepraat over ons weekend en de plannen van morgen. We hadden geen zin om te koken, dus gingen we pizza eten. Deze hadden we al in de diepvries zitten. We merkten al snel dat onze oven niet werkt. Enkel bij de grill-functie warmde de oven, maar dit is niet ideaal om een pizza te warmen. Na een paar happen werd duidelijk dat de pizza niet lekker was en besloten we nog een manja (mango) te eten.

Nu gaan we samen nog een serie zoeken om te bekijken...

Hongerige groetjes
Pauline

1. Oma blokjes:
    12 februari 2024
    Weer een ervaring rijker. Poezen zijn er daar ook !!
    En nu terug naar het gewone leven - stage geven !!
    Jullie doen dat goed !! om trots op te zijn !!

Jouw reactie