De tiende stagedag _19 februari 2024

19 februari 2024 - Paramaribo, Suriname

Goedendag!

Stageweek 3 is officieel begonnen!

Het opstaan verliep wat moeizaam na ons goedgevulde weekend. Maar we keken wel uit naar een nieuwe stageweek!

Onderweg naar de stageplek schoot er me opeens iets te binnen. Ik ga vandaag op excursie naar het vliegveld! ✈️
Dit was me volledig ontglipt, na ons druk geplande weekend. Oeps...

Enkele leerlingen van mijn stageklas stonden me al op te wachten aan de poort. Ze waren super enthousiast!

Onze lesdag werd goed gestart met het volgen van de vlaggenparade en de weekopening. De juf van de weekopening was afwezig, dus hebben we enkel samen gebeden en enkele liederen gezongen.

De mentor maakte in de klas enkele afspraken met de leerlingen over het gewenste gedrag op deze uitstap. Even later kwam er opnieuw een juf binnen om deze regels nogmaals te herhalen.

Ik maakte de juf er attent op dat ze de ondertekende rapporten ging verzamelen vandaag, dus haalde ze deze ook op. Ik ben trots op mijn eigen geheugen!!😁

Om 9:30 vertrokken we richting de bus. Deze stond ons al op te wachten aan de ingang van de school.
Ik zat op de heenrit naast een leerling die me de hele omgeving heeft leren kennen. Ik had gewoon mijn eigen privé-gids 😆

Het bezoek aan het vliegveld was heel interessant! Ik nam zeer veel foto's zodat het lijkt alsof jullie deze uitstap meebeleefd hebben!
Ik heb zelfs in de cockpit van een vliegtuig gezeten! 🫨 Het was een heel unieke ervaring!

De leerlingen stelden ook kritische vragen, waar ik wel wat van schrok. De meeste hadden ook doemscenario's voor ogen. Laten we zeggen dat de leerlingen nu heel goed op de hoogte zijn van wat ze moeten doen, wanneer het vliegtuig neerstort. De gids zelf vond het ook een heel fijne groep en ging me in de verhalen van de leerlingen.

Na ons leermoment was het tijd om weer terug naar school te gaan. De volledige terugweg is er gezongen op de bus! Ik stond er van versteld hoeveel liedjes de leerlingen kennen en ikzelf ook!

We bedankten de buschauffeur voor de rit en wensten hem nog een fijne dag.

Net op tijd! We hadden de verjaardag van Chanick om 12:00 gepland en zaten exact om dat tijdstip terug klaar op onze stoel.
Eerst werd er gezongen. Wat heb je hier veel adem nodig! De leerlingen hebben zeker 7 verschillende verjaarliedjes gezongen in allerlei verschillende talen. Nadien trakteerde Chanick met een cupcake en een bekertje soft (=frisdrank). Deze hebben zeker gesmaakt! De overschot bracht ze rond naar de andere leerkrachten.

Natuurlijk zou het geen geslaagde dag zijn voor de juf als er geen ongelukje zou gebeuren...
Er viel een cupcake op de grond en er gleed een leerling uit. Geen paniek, juf Pauline to the rescue!! Ik verzorgde de leerling en kuiste zijn patta's, zodat er geen slagroom meer aanhing.

Nog even snel bidden en de lesdag was alweer voorbij.

Vere en ik hadden een rustige namiddag ingepland, doordat we beiden wat moe zijn door het drukke weekend.

Ik belde mijn ouders en stelde hen op de hoogte van mijn avonturen het voorbije weekend.
Daarna had ik geen tijd te verliezen, want ik had nog wat blogs te typen... 😬

Ik ga jullie laten! Een fijne week toegewenst!

Vermoeide groetjes
Pauline

1. Jana:
    21 februari 2024
    Mijn hart smelt van die blije kindergezichtjes!

Jouw reactie